dimecres, 21 de juny del 2017

TRANSPIRINENCA EN BICI DE CARRETERA

Cantoni, 20 de Juny de 2017

Sortida de Cap de Creus
La Quima m'ha acompanyat a la sortida

Molts anys amb ganes de fer la transpirinenca amb bicicleta de carretera, així com també tinc moltes ganes de fer-ho caminant, seguint el GR-11, però son coses on calen molts dies i jo per motius de feina no he disposat mai de molts dies de vacances, però aquest any, que en faig 60, m’he agafat una setmana per poder-la fer amb bicicleta de carretera per la banda Sud, sense entrar mai a França, un altre vegada si em queden ganes per la banda Nord.
L’idea era sortir de Cap de Creus, a la Mediterrània, i arribar al Cap de Higuer a l’Atlàntic. He sortir sol, amb les meves alforges i la meva vella Giant més dura que les noves de carboni, així doncs ja em tens cap a Cap de Creus on m'ha portat la Quima.
Val a dir que no sóc pas un cicloturista experimentat, soc ciclista i tinc els ritmes assimilats per pedalar descarregat, sempre buscant bon ritme i fent que la bicicleta corri, això del cicloturisme és molt diferent, no vol pressa, els ritmes son més feixucs, cal fer més parades i tenir paciència, i a fe de Déu que ho he après ben ràpid.
Aquí us explicaré les etapes tal i com jo les he fet, però depèn molt de la forma física de cada un de vosaltres, la meva intenció era gaudir i desconnectar, sense tenir clar quants dies tardaria.

ETAPA-1:

FAR DE CAP DE CREUS – OLOT

Passo el port de Perafita, sortint de Cadaqués, etapa on trobo molta circulació fins a Besalú, però la major part de carreteres per on passo tenen un boral prou ample per anar tranquil, des de Besalú fins a Olot ja vaig per la via de servei de l’autovia i tinc més tranquil·litat.


ETAPA-2:

OLOT – RIBES DE FRESER

De Olot passo el coll de Caubet i després es pot fer pel Coll de Canes i cap a Vallfogona o bé, com he fet jo, pel coll de Santigosa i cap a Sant Joan de les Abadesses, aquesta última opció és més ombrívola i degut a la calor he optat per aquesta alternativa.
He fet les etapes 1 i 2 juntes, molt atrevit jo, però la calor d’aquest Juny, terrorífica m’ha deixat molt aplatanat, per això he optar per seguir fent-ho però amb etapes més curtetes i sortint molt d’hora per poder estar a recer al migdia.
Carreteres tranquil·les i amb poca circulació, exceptuant el tram de Ripoll a Ribes de Freser on hi ha més trànsit. He dormit a l'Hotel Sant Antoni, es pot deixar la bici al seu garatge i son molt amables.



Distància: 135,36 km.
Desnivell: 1947 D+ / 1109 D-





ETAPA-3:

RIBES DE FRESER – BANYS DE SANT VICENÇ

Bàsicament passo la Collada de Toses, llarga però no molt dura, després tot avall fins al magnífic Balneari dels Banys de Sant Vicenç, de on us he parlat altres vegades en aquest blog. Sortint ben d’hora molt poca circulació.



Distància: 71,8 km.
Desnivell: 1016 D+ / 1095 D-





ETAPA-4:

BANYS DE SANT VICENÇ – BARÓ (SORT)

Altre cop un port de primera, el Cantó, llarg, molt llarg i els 5 primers quilòmetres especialment forts, després una baixada fantàstica fins a Sort. Poca circulació i bones carreteres. He dormit a un Hotelet fantàstic a Baró, a 8,2 km en direcció Gerri de la Sal, Fonda Farré, molt bé i els propietaris molt simpàtics i acollidors.


Dades Banys de SantVicenç – Baró (Sort) (Track a Strava):
Distància: 72,74 km.
Desnivell: 1220 D+ / 1398 D-





ETAPA-5:

BARÓ – PONT DE SUERT

Aquesta etapa te el Port de la Creu de Perves, llarg perque des de la Pobla de Segur va pujant constantment durant 24 km, tot i que els més forts son els darrers 6 km i el Port de Viu de Llevata, pràcticament encadenats. Carreteres tranquil·les, estretes i molt boniques.
He dormit a l'Hotel Mestre, una mica fluix.

Distància: 59,3 km.
Desnivell: 912 D+ / 698 D-





ETAPA-6:

PONT DE SUERT – AINSA

De sortida el port de Bonansa, molt bonic i després el de la Foradada, llarg i pesat, però fantàstic tot vorejant el Turbón. He dormit a l'Hotel Dos Rios, molt be i a més amb un garatge - taller per bicicletes, molt preparat !!.


El garatge-Taller de l'Hotel

Dades Pont de Suert– Ainsa (Track a l'Strava):
Distància: 78,4 km.
Desnivell: 1150 D+ / 1455 D-







Ainsa és un poble molt bonic, el casc antic està molt ben conservat i val la pena voltar-hi una estona, està ple de raconets deliciosos i la plaça porticada és molt bonica.


Ainsa bonic poble per reposar !!

ETAPA – 7:

AINSA – PUENTE LA REINA

He passat pel Túnel de Petralva, patia perquè no tenia clar si podien passar-hi bicicletes, però esta molt preparat pel pas de ciclistes, es d’agrair, una bona pujada fins el túnel, però una gran baixada fins a Sabiñánigo on he coincidit amb la Quebrantahuesos, molt ambient ciclista, jo he continuat fina a Puente la Reina, així he travessat Catalunya i Aragó, ara queda Navarra i Euskadi, però ja no tinc més dies, em queden 3 etapes que faré a la que pugui. Com que tinc una família maravellosa, m'han vingut a buscar i hem pogut celebrar la pedalada tots plegats a Pamplona amb un bon "chuletón" a la Sidreria de Cizur Menor, de les millors sidreries que conec.

Dades Ainsa – Puente la Reina (Track a l'Strava):
Distància: 92,00 km.
Desnivell: 908 D+ / 850 D-


La meva vella Giant
Pujant al tunel de Petralva

Ja els tinc aquí ...
Queden tres etapes que faré a la que pugui, després de cremar prop de 13.000 calories i sis etapes encara tenia ganes de continuar, però no em queden més dies, amb paciència tot arriba, ja us explicaré el final.


ETAPA – 8:

PUENTE LA REINA – ISABA (62 km)

ETAPA – 9:

ISABA – ZUBIRI (79,2 km)

ETAPA – 10:

ZUBIRI – FAR DE HIGUER (IRUN) (84,2 km)