dimarts, 11 de desembre del 2012

TOSSAL DE LA BALTASANA (1.203 m.)

11 de Desembre de 2012

Per la diada de 2009 vaig aprofitar per anar fent cims comarcals, vaig aprofitar per anar-hi amb la meva moto, ja us he explicat que també es una passió per mi (LA MOTO), a més vaig planejar de fer tres comarques de una sola tacada, Baix Camp i Conca de Barberà, pujant el Tossal de la Baltasana i després, si tot anava bé aniría a pujar el Turó gros de Vallbona, de l'Urgell, que el tenia relativament a prop. Per tan vaig marxar ben d'hora cap al bonic poble de Prades, desde on comença la pujada al Tossal de la Baltasana.

Avui doble plaer, moto i muntanya !!
Torno a ser a les muntanyes de Prades i no me'n canso, ja us ho deia a l'article de la Punta Barrina, cim culminant de l'Alt Camp, deixo la moto a un aparcament que hi ha a l'entrada del poble venint per la T-700, desde l'Espluga de Francolí tot passant per Poblet i fent un pilot de revolts, que amb la moto son un plaer.
Avui torna a ser una caminada curteta, per fer amb canalleta, ja veureu a les fotos que al cim m'hi vaig trobar una colla de canalleta amb els seus pares, ben trempats !!.
Passem la carretera i pel carrer que passa prop del camp de futbol anem pujant en direcció Nord-Est, seguim sempre el GR 171 que ens portarà de dret al cim del Tossal en uns 40 - 50 minuts, un cop sortim del poble caminarem pel mig de boscos de pins, ombrívols i bonics, l'ultim troç fa una bona pujada i al cim hi ha un bon monolit amb un pilot de canalla que porten una senyera per celebrar l'onze de Setembre.
 
Boscos de pins
Un cim concorregut, forma part dels 100 cims
Bones vistes ......
.........
.... capa atotes direccions !!
Les vistes desde el cim son boniques en totes direccions, després de xerrar una estoneta amb la canalleta i els seus pares, baixo pel mateix camí, mig caminant, mig corrent, encara vull fer el Tossal Gros de Vallbona, en 25 minuts sóc a la moto. M'ho he passat bé i les Muntanyes de Prades son una passada !! Dues comarques de una tacada.