divendres, 7 de desembre del 2012

EL MOIXER (1.443 m.)

7 de Desembre de 2012

Us continuo explicant cims comarcals de Catalunya , l'any 2009 els vaig fer tots exceptuant els 9 que ja tenia fets i el Comoloformo que em va quedar pendent per l'any següent, ja que se'm va tirar el fred i la neu al damunt.
El Moixer (1.443 m.), cim més alt de l?alt Empordà el vaig pujar el 5 d'Abril de 2009 i vaig disfrutar-hi com un nen petit, estem al Massis de les Salines, molt a prop del Parc Nacional de les Alberes, unes contrades de grans contrastos paisatgístics, per mi de gran interés i de una bellesa sorprenent.
Marxo tot sol de Cantoni, tothom dorm quan marxo de puntetes per no despertar a ningú, hi tinc un bon troç fins al Santuari de la Mare de Déu de les Salines. Per arrivar-hi cal agafar la N-II cap a la Jonquera , agafant el trencant que ens portarà a Darnius per la GI-502, després la GI-503 fins a Massanet de Cabrenys, d'aqui agafem una pista indicada clarament com a Salines i després de 12 km ens plantem al Santuari on podem deixar el cotxe tranquil·lament. Abans de construir-hi el Santuari aquesta zona servia per donar sal als animals, d'aqui agafa el nom el Santuari, tal i com explica el Pere Roura i Sabà en un article ben complert del que us hi poso l'enllaç (Santuari de la Mare de Déu de les Salines ).
Per pujar al cim tenim de recular per la pista per on hem pujat, trobarem la cova, on diuen que van trobar la Verge, despres trobarem la riera de Salines, a la dreta seguim les marques del GR en direcció al coll de Pous, el cami puja fort fins al coll, on veiem el Roc del Pou (1.289 m.), seguim pel GR en direcció Oest cap el Moixer, passem per una fageda encantadora, on a més jo hi he trobat neu, encara ho ha fet més bonic, quan trobem a ma esquerra unes marques grogues, poc evidents, les tenim de seguir, el camí es una mica perdedor, però veiem el Moixer amb les seves horribles antenes que fan evident la direcció a seguir, poc abans del cim trobem la pista que mena a les antenes, ja només ens cal seguir fins el cim, poc més o menys haureu trigat una horeta desde el Santuari.

Pujant cap al Moixer amb neu
Les antenes del cim
Les vistes desde el cim son esplèndides i m'hi estic una bona estona gaudint-ne, aquesta zona no la coneixia gens i m'adono que hi haig de tornar, perquè s'ho mareix, desde el cim surt una llarga cresta que ens portaria cap el Roc del Comptador (1.450 m.) i més enllà encara cap el Roc de Frausa (1.421 m.), a baix lluny veig el Pantà de Boadella, llàstima la calitxa que hi ha.

Al cim, al darrera la cresta que us deia
Aqui es veu el Roc del Comptador i el Roc de Frausà
Al final vaig tornant pel mateix camí i en 40 minutets soc al Santuari, menys de dues hores de marxa en total, però una bona estona al cim, he sigut feliç, que hi farem n'hi ha que no necesitem gaire res per ser-ho. Hi tornaré a aquesta zona, segur !!.

El pantà de Boadella, però hi havia molta calitxa.