dilluns, 19 d’agost del 2013

TOSSAL DELS TRES REIS (1.356 m.)



19 d’Agost de 2013

El 27 de Maig de 2009, vaig anar a pujar el Tossal dels Tres Reis, el cim més alt de la comarca del Montsià, l’excursió s’ho val, no tan per la caminada com per la bonica i feréstega zona per on ens passejarem, altre cop al Massís del Port, com més hi vaig més m’agrada !!.

Tenim de seguir la carretera CV-105 que ve de la Sénia, pantà d’Ulldecona i convent de Benifassà, després trencant a la dreta per la CV-106 fins a Fredes per una bonica carretereta de muntanya. Just a l’entrada del poble trobem una pista en bon estat que ens porta fins el Pla de tombadors en poc menys de 3 km. Aquí deixem el cotxe.
 
La pista per on es puja, just al mig de la foto el Tossal
 
Sortim per una pista que va en clara direcció Nord, deixant a la dreta la pista per la que pujàvem i a l’esquerra el camí del Mas Navarro.

Al cim del Tossal dels Tres Reis
No tenim pèrdua, seguim la pista uns 30 minuts fins els peus del Tossal, que ens queda a ma dreta, ens hi dirigim deixant la pista i en un parell de minuts som al cim, un cim pla, és clar, per això s’anomena Tossal. Aquí hi conflueixen els tres regnes, Catalunya, Aragó i València, d’aqui el seu nom, Tossal dels tres Reis.

La vista desde el cim
Desde el cim hi ha una bonica vista en totes direccions, val la pena gaudir-ne una bona estona. La tornada pel mateix camí, una horeta per fer un altre cim  comarcal de Catalunya, el numero 23, ja en queden menys !!.

Anar fent, paciència !!
Poc després d'aquesta caminada vaig començar a fer el règim de les proteines, m'havia engreixat com un marrano,  ho vaig explicar en un article d'aquest mateix blog, titulat "Compte amb el menjar".

Quina papada !!