diumenge, 3 de febrer del 2013

TOSSETA RASA (1.217 m.)

3 de Febrer de 2013

La Tosseta rasa desde el Caro
He tornat al Port i amb molt de gust, ja us vaig explicar la pujada al Caro, cim culminant del Baix Ebre i a la primavera del 2010 ja nomès em quedaven 2 cims comarcals per acabar-los de fer tots, la Tosseta Rasa, cim culminant de la Terra Alta i el Comoloformo de l'Alta Ribagorça. Pel Comoloformo tenia d'esperar millor temps, encara hi havía molta neu al Pirineu, per tan el 11 d'abril de 2010 vàrem marxar cap a la Tosseta amb la Quima i l'Ot.

L'Ot prop del coll de Llinars
Deixem el cotxe al refugi del Caro i seguim el GR-7 en direcció al coll de Carabasses, per tan no hi ha perdua possible, està ben indicat tot el camí, sempre el Caro a la nostra esquena, primer en direcció Oest fins a trobar els carrers de l'urbanització del Mascar, sempre seguint el GR-7 anem en direcció practicament Nord, fins que a prop del Mas de la Patuda el GR deixa el cami i segueix per un sender que surt a la nostra esquerra. Desde el refugi hem trigat prop de una hora fins aqui. Així ens enfilem fins el coll de Llinars, després baixem cap els plans de Llinars fins al Mas Soldevila, als peus de la Tosseta Rasa.

El Mas Soldevila, a la seva dreta la Tosseta
Just després de la casa ens enfilem cap al cim arrodonit de la Tosseta Rasa, deixant el GR-7 que segueix cap el coll de Carabassers. Prop de la casa podem veure Cabres hispàniques, amb un gran mascle guarnit amb unes banyes que Déu n'hi dó, però m'agafa desprevingut i nomès puc fer fotos a les femelles a temps de posar el teleobjectiu.

Cabres Hispàniques, el mascle es va escapar de la foto per segons !!
Al fons es veu la petita fita del cim
Som al cim
Veiem el caro i els plans de Llinars, per on hem vingut.
Potser aqui es veu millor !!
Fem cim en més o menys dues hores, gaudim de les vistes esplèndides i del dia preciós que ens fa, mangem i bebem i anem tornant pel mateix cami, en poc més de 1:30 h. tornem a ser al refugi on dinem amb una bona gana !!. després de dinar pujem el caro, però amb cotxe, si no la Quima i l'Ot em retiren la paraula per sempre més.
Total 3:30 - 4:00 hores de caminar per un indret magnífic, es el cim comarcal numero 40, ja només en falta un, objectiu a punt d'acabar.