diumenge, 3 de febrer del 2013

EL CARO (1.442 m.)

3 de Febrer de 2013

El massís del Port, extraordinari, si no hi heu caminat mai no se pas que espereu, un privilegi en tots els sentits de la paraula. L'any 2003 vaig anar per feina a la zona del delta i em va sobrar una estoneta a la tarda, era estiu i els dies son llargs, no vaig poder resistir la temptació i vaig anar a pujar el Caro (1.442 m.), sort que sempre porto unes sabates de caminar al cotxe i diguem que vestit de paisà, sense camara de fotos, però amb sabates de caminar, quasi corrent, vaig pujar-hi desde el coll de la Carrasqueta (1.080 m.).
Per anar-hi teniu d'anar fins el refugi del Caro, pujant per la carretera que ve de Roquetes, deixem el refugi a la nostra dreta i seguim la pista en direcció a la Mare de Déu de Mascar, poc abans d'arrivar-hi hi ha un revolt molt pronunciat a dretes i d'alla surt una pista que ens porta al coll de la carrasqueta. Tota aquesta zona hi ha xalets desperdigats pel bosc, jo vaig deixar el cotxe just al coll.
El Caro es el cim culminant del Baix Ebre, jo llavors no en tenia ni idea, ja que el projecta de pujar tots els cims comarcals de Catalunya el vaig pensar a principi de 2009, al Port i vaig tornar per pujar la Tosseta Rasa (1.217 m.), cim culminant de la Terra Alta.
Per pujar-hi seguiu un sender que puja en direcció al coll de Pallers seguint les marques del GR-7, al coll hi ha vistes a les dues bandes i a més hi ha dues roques semblants a pallers, d'aquí el seu nom, estem a 1.218 m., trigareu més o menys 30 minuts, hem anat en direcció Sud, deixem el GR i seguim vers el cim, seguint una mena de cresta ample i de bon caminar, passem per la Moleta Rodona i cap el cim s'ha dit, hi ha un tram que passa prop de unpenyasegat força impresionant, després s'agafa una petita canal ben dreta que ens deixa prop del cim, desde el coll de Pallers 45 minuts - 1 hora, més o menys, la vista és tan bonica que segur que anireu badant.
El cim és ple d'antenes i repetidors, hi ha un mirador de cara a mar, on podreu seure i gaudir del paisatge, fins aquí i per l'altre banda hi arriva la carretera que puja fins el cim.
Les fotos que us hi penjo son del 2010, quan vàrem anar a fer la Tosseta Rasa amb l'Ot i la Quima, després de la caminada vàrem pujar-hi per la pista amb cotxe, ja en tenien prou amb la caminada  a la Terra Alta.

El Caro vist desde la Tosseta Rasa
 La baixada la vaig fer pel mateix camí, es feia fosc quan vaig arrivar al cotxe, una cua de tarda ben aprofitada !!

Al cim del Caro amb la Quima i l'Ot.
Vistes en direcció el delta de l'Ebre
Vistes en direcció a la Terra Alta, es veu la Tosseta Rasa
El vuitè, encara sense saber-ho !!