dissabte, 12 de gener del 2013

COMANEGRA (1.557 m.)

12 de Gener de 2013

El 3 de Maig de 2009, amb l'idea d'anar fent tots els cims comarcals de Catalunya, vaig anar a fer el Comanegra, el número 20 dels 41, en tenia moltes ganes perquè tenia clar que la vista seria molt bonica, i ja us podeu ben creure que val la pena !!

El Comanegra (1.557 m.)
Hi pujaré desde els Monars, pujant per Camprodon per la  C-38, desde la rotonda que hi ha a la sortida de Camprodon i seguint en direcció a Molló, a 2,8 km. trobem un trencant a ma dreta que ens porta cap a Rocabruna per la GI-5223, passem Rocabruna i seguim en direcció Beget, a 11,3 km. d'agafar la GI-5223 trobem una pista a ma esquerra on hi ha un grab dipòsit d'aigua, l'agafem i el seguim 8 km fins als Monars, hi ha una bassa i ja tenim el Comanegra a la nostra esquerra, just al Nord.
No hi ha més secret, el veiem sempre damunt nostre, podem pujar per on ens vingui de gust, tot i que hi ha un senderet, amb fites que puja per la banda esquerra del cim, tot fent esses. He ensopegat un dia magnífic, plè de llum i de Sol, les vistes prometen i quan em planto al cim, en 35-40 minuts em quedo amb la boca ben oberta !!

Vistes desde el cim en direcció la Vall de Camprodon
Pirineu a gogó !!
El pic de les Bruixes i més lluny el Bassegoda

El Canigó
La vista és esplèndida, veig totes les valls als meus peus, al Nord el Pirineu, amb el Canigó ben nevat, cap al Sud-Est, seguint la carena el Pic de les Bruixes (1.393 m.), més enllà el Bassegoda, una maravella.
Just al cim hi ha una immensa mula, que m'agafa la motxil·la quan olora les galetes i la tinc de perseguir per recuperar-la, encara sort que la puc agafar !!

La mula m'ha robat la motxil·la
Al cim
Amb el Canigó de fons
La mula s'ha conformat amb un parell de gal·letes
Disfruto de la vista una bona estona, no tinc pas ganes de baixar, però tinc de dinar a casa i tampoc puc entretenir-me més estona, baixo per on he pujat i en 15 minutets sóc al cotxe i cap a casa, sortida matinal ben bonica, que si teniu temps es pot allargar passant pel Pic de les Bruixes, pujant o baixant !!

Desde el cim es veu la bassa dels monars i el cotxe.
Ja en van quedant menys !!