divendres, 7 de setembre del 2012

TURÓ DE L'HOME (1.706 m.)

7 de Setembre de 2012

El Turó de l'Home, el primer "Pic" que vaig pujar, era l'any 1.965 i amb els pares, els germans i uns tiets molt trempats vàrem passar unes vacances inolvidables a Santa Fé del Montseny, en una caseta que hi havía prop del pantà. El cas és que el tiet Jordi i el pare van planificar una excursió, aniríem a pujar un "PIC", el Turó de l'Home, jo amb 7 anys vaig quedar impresionat, un PIC, erem els set germans, el pare i la mare, el tiet i la tieta, 11 en total, com hi cabríem a la punta de un PIC, tan punxeguts com els dibuixava jo !!
Vàrem sortir de Santa Fé i vàrem anar pujant cap el Turó de l'Home i jo amb cara de preocupat, recordo que el pare em deia, que tens vailet ??, i jo li deia que no em passava res. I amunt, vàrem passar per una font amb aigua clara i freda, i amunt, i jo preocupat per veure com ens ficaríem tots al cim, però quan vaig arrivar a dalt vaig adonar-me que era un cim ample i preciós, per aquella època no hi havía carretera, però si la casa del metereòleg i les antenes dels soldats.
Vaig quedar enamorat de la muntanya i no he pogut deixar de pujar-ne mai més, n'he de donar les gràcies al pare i al tiet Jordi, amb tots dos hi vaig seguir caminant, i mai els hi podré agraïr prou l'afició que em van encomanar !!



El pare a la font, refrescant-se !!
Jo i la meva germana Anni
Al cim, jo soc el de la dreta amb gorra, només hi falta la mare que feia la foto i els tiets
Baixant, aqui si que surten la mare i la tieta Ión.


La ruta que us recomanaría actualment sería la mateixa que les Agudes, pujant pels Castellets ( LES AGUDES ), un cop al cim baixar al coll de les Agudes, tal i com us explico a les Agudes i en poc més de 20 minutets sereu al cim del Turó de l'Home. Després reculeu pel mateix camí i baixeu tal i com us explico a l'article de les Agudes.
Les Agudes, Turó de l'Home i Matagalls els he pujat per moltes rutes diferents i en toes les èpoques de l'any, ho tenim prop de casa i a més, el Montseny, es una passada de bonic.
Si seguiu aquesta ruta feu dos cims comarcals en una matinal, les Agudes (La Selva) i Turó de l'Home (Vallès Oriental).


Al fons el Turó de l'Home, desde les Agudes 
La ruta, més o menys !!
1975, amb els companys d'atletisme.