dimecres, 5 de setembre del 2012

PICO REVOLCADORES (2.015 m.)

5 de Setembre de 2012

Pujarem el REVOLCADORES (2.015 m.), el cim més alt de la Comunitat de Murcia (CIMS AUTONÒMICS), la Quima i la seva familia son originaris de Murcia i va ser un cim que vaig pujar sol, un dia que estava per aquella zona per feina, m'hi vaig escapar a última hora i quasi bé m'agafa la nit, però em va fer molta il·lusió pujar-hi i poder-ho dedicar a la memòria del meu sogre, mort poc temps abans.

El Revolcadores desde on vaig deixar el cotxe
Per pujar-hi cal anar fins a CAÑADA DE LA CRUZ i desde el poble surt una carretereta que va a PUERTO HONDO, cal deixar el cotxe a uns 7,3 km del poble, en un coll que hi ha als peus del Revolcadores, que s'intueix clarament a la nostra dreta. La zona es plena de pi blanc i jo diria que s'hi han de fer uns bons robellons a la tardor.
Poc abans del coll vaig trobar un pastor i comque anava una mica a la descoberta vaig parar i li vaig preguntar si hi havía molta estona fins el cim, em va mirar amb cara de preocupat i em va dir que m'agafaría la nit segur, segons ell hi havía una pila d'hores fins el cim !!.
La meva experiència a la muntanya em deia que no podia ser, el desnivell (443 m.), la situació, etc., em feia pensar que no podia pas haver-hi més de 1h - 1,30h, per tan no vaig fer cas del pastor i vaig pujar-hi disparat, la veritat és que vaig pujar molt ràpid perquè normalment aquesta gent no s'equivoquen pas, però no sé si no ens vàrem entendre o em volia pendre el pel, el cas és que en una mica més de una hora ja era al cim.
El camí puja en direcció sud-est, passant pel bosc de pins, per un sender força fresat, però una mica perdedor, haureu de fer servir el vostre instint i acabar seguint una mena de llom amb moltes roques que ens va pujant fins el cim, un cim plà però amb molt bones vistes en totes direccions, la veritat és que vaig fer una suada de por i al cim vaig dedicar la pujada a l'Avi Antonio amb molt de gust !! 

El cim
Vistes desde el cim
Va per l'Avi Antonio !!!
La baixada pel mateix camí, tot i la parada al cim en poc més de dues hores ja tornava a ser al cotxe, però ja quasi bé no m'hi veia, una mica mès i torno de fosc !!