divendres, 9 de desembre del 2011

GRAU DEL PERER - ROCA LLARGA - MIRADOR DEL SIL·LENCI

9 de Desembre de 2011

Avui he fet una volta molt bonica per la meva terra, el Collsacabra. Quan m'he llevat i he vist la boira de la plana m'he decidit a anar a caminar una miqueta, aquests dies he alternat la bicicleta de carretera, la de muntanya i les caminades.

La boira a la plana desde casa.
M'he decidit per anar fins la Roca Llarga, sobre mateix dels cingles de l'Avenc, seguint una ruta circular i molt bonica. Per començar teniu d'agafar la carratera de Vic a Olot, la C-153, passat Cantonigros i després del coll del Bac, al km. 27,4 hi ha un trencant a ma dreta, poc després de la casa de les Viles, que porta a Rajols, l'Avenc i Tavartet. La teniu d'agafar i seguir 500 m. per la pista enporlanada en direcció a Rajols, deixareu el trencant a ma esquerra que va a la casa del Perer, trobareu un lloc indicat amb un rètol que diu el grau del Perer, aqui deixem el cotxe i cap el grau s'ha dit.

Punt on deixem el cotxe.

Cap el grau del Perer
Tal i com indica el seu nom pujarem un grau, que vol dir salt i cingle, per tan la pujada és sobtada fins el coll dels graus, en 10 - 15 minuts us plantareu al coll, vora del coll hi ha la font de la vena i un dolmen, podeu anar a veurel's si voleu, però jo avui porto al cap la roca llarga i segueixo per la pista que trobem cap a l'esquerra, seguint sempre vora al cingle, la pista està molt remoguda doncs prop del Pedró hi han possat un repetidor de telefonia, per tan fins el repetidor (20 - 25 minuts desde el cotxe), no hi ha perdua possible. En aquest punt ja agafem el cami - sender original, més bonic. Les vistes començen a ser excepcionals, com ho seran tota l'estona.

El Montseny, la boira a la plana desde el Pedró.

Des de el Pedró hi ha una vista del Montseny que em fa parar una estona a gaudir-la, després volto el Pedró deixant-lo a la meva dreta, per un sender molt bonic, abans de trobar un prat molt gran vallat, aqui tenim de buscar l'entrada al prat, doncs hi ha un pas a la tanca i trevessar el prat de dret al Montseny, a l'altra banda trobarem un cami que ens porta de dret al collet de rajols (45-50 minuts).

Sender tipic dels boscos de faig, abans del prat gran.
Al coll de rajols hi ha indicadors molt clars de la ruta a seguir, ara ja caminarem sempre per prats molt bonics, rodejats de vaques, sempre seguin prop del cingle, les vistes esplèndides capa totes bandes, l'aire fresc, sense gent, quina pau !!

Al final del prat gran, veiem el coll de Rajols.

Indicadors al coll de Rajols
Ara caminem per prats ......
..... molt bonics ......
..... només amb la companyia de les vaques.
Ara el nostre destí és el Puig de Cortils (1.195 m.) i la seva Bauma, un cop al Puig, més o menys he tardat una horeta, veig Montserrat al fons, una muntanya màgica, amb grans caminades per fer-hi, ja us en explicaré alguna. Mola a prop del Puig de Cortils hi ha la bonica balma de Cortils i una mica més enllà la balma de Arles, totes dues molt juntes i ben encarades.

Montserrat
La teulada de la bauma, formada per una gran roca, evidentment està coberta de una molsa preciosa amb la llum del sol, visito les dues balmes i segueixo cap a la Roca llarga.

La molsa  a la teulada de la balma
Balma de Cortils
Balma de Arles
La Roca llarga és a prop, tardo cinc minuts fins la bonica roca llarga, la vista magnífica i m'hi fa solet i tot, mengo, bec i gaudeixo de la vista, a baix es veuen els prats i la pista que ve de Tavartet i l'Avenc, on he deixat el cotxe i cap on vull anar per disfrutar de la vista del mirador del sil·lenci que hi ha just al coll, per la pista passen una colla de gent amb canalleta que al veura´m allà dalt em criden, EO, EO, jo els contesto, OE, OE !!!.

Cim de la Roca Llarga (1.187 m.)
Prats i pista de Tavartet, a l'esquerra el mirador del sil·lenci.

Boira a la vall de Sau.

No calen les paraules oi ??

L'agullola de Fàbregues
M'agrada caminar !!
Ara cal seguir en direcció l'Avenc, està ben indicat, però prop del coll anterior al Puig de la Creu, on hi ha un moli de vent, cal deixar el camí que va a l'Avenc i girar a la nostra esquerra, per una pista mig perduda, però que passa per sota la roca llarga, un cop fets 400 o 500 m. en direcció Nord-est, veurem que ja podem anar baixant cap els prats, en direcció la pista i el mirador del sil·lenci, fins els prats trigarem uns 15 minuts desde el cim de la roca llarga, fins el mirador he trigat 1 hora i 30 minuts, parades incloses. Les vistes desde el mirador són molt boniques, es veu Rupit, Fabregues, el far i molt nevat, el Canigó.

La Roca Llarga desde el Mirador del Sil·lenci.
Fabregues
Rupit
El Canigó
Ara ja només ens cal seguir la pista en direcció Rajols, és una pista molt bonica, a la primavera tots els verds, a l'estiu ombrívola i acollidora, a la tardor tots els vermells i a l'hivern freda i humida, passarem per la casa de rajols i una miqueta més enllà per la bonica font de rajols d'aigua deliciosa i fresca (15 - 20 minuts desde el mirador), i finalment trobarem on em deixat el cotxe (10 - 15 minuts desde la font). Una volta de 2-3 hores, per fer en familia, no hi ha cap complicació i és molt bonica, si aneu amb canalla, precaució al cim de la roca llarga, no els deixeu sols. Pel demés cap problema, la disfrutareu !!